Share on Twitter

PRIVACYVERKLARING

Algemene Verordening Gegevensbescherming

De KONINKLIJKE HEEMKUNDEKRING ZONHOVEN VZW hecht bijzonder veel waarde aan uw privacy en de bescherming van uw persoonsgegevens.

In deze privacyverklaring wensen wij u transparante informatie te geven over hoe wij omgaan met uw persoonsgegevens.

De KONINKLIJKE HEEMKUNDEKRING ZONHOVEN VZW houdt zich in alle gevallen aan de betreffende wet- en regelgeving, waaronder de Algemene Verordening Gegevensbescherming (GDPR – General Data Protecting Regulation).

Dit heeft tot gevolg dat de KHZvzw in ieder geval:

Als Koninklijke Heemkundekring Zonhoven vzw zijn wij verantwoordelijk voor de verwerking van uw persoonsgegevens. Indien u na het doornemen van deze privacyverklaring vragen hierover heeft of contact met ons wenst op te nemen, kan dit via onderstaande contactgegevens:

KHZvzw

Heuvenstraat 4

3520 Zonhoven

info@heemkundezonhoven.be

1. Verwerking van de persoonsgegevens

De persoonsgegevens van de leden worden door de KHZvzw verwerkt ten behoeve van de volgende doeleinden:

Voor de verwezenlijking van bovenstaande doelstellingen kan de KHZvzw onderstaande persoonsgegevens van u opvragen, opslaan, verzamelen en verwerken:

2. Aard van de persoonsgegevens:

De verzamelde gegevens worden uitsluitend gebruikt voor de doeleinden hierboven aangegeven.

3. Verstrekking aan derden

De gegevens (of een deel ervan) die u aan de KHZvzw bezorgt, kan de KHZvzw in bepaalde gevallen aan derde partijen verstrekken indien dit noodzakelijk is voor uitvoering van de hierboven beschreven doeleinden.

Zo geeft de KHZvzw de gegevens door aan:

De KHZvzw geeft in geen enkel geval persoonsgegevens door aan andere partijen, tenzij dit wettelijk verplicht en/of toegestaan is, zoals bv. in het kader van een politioneel of gerechtelijk onderzoek.

4.  Verwerkers van de gegevens

5. Bewaartermijn

De KHZvzw bewaart uw persoonlijke gegevens niet langer dan noodzakelijk voor het doel waarvoor ze werden verstrekt en dit voor de termijn die volgens de wet vereist, namelijk 3 jaar na uw ontslag uit de vereniging.

De KHZvzw houdt deze termijn in stand om de gegevens bij een mogelijke vernieuwing van het lidmaatschap weer snel ter beschikking te hebben.

6.  Beveiliging van de gegevens

Volgende technische en organisatorische maatregelen zijn genomen om uw persoonsgegevens te beschermen tegen onrechtmatige verwerking:

7 Uw rechten omtrent de gegevens

In voorkomende geval kan de KHZvzw u vragen om zich te legitimeren voordat er op zulk verzoek kan worden ingaan.

6. Klachten

Mocht u een klacht hebben over de verwerking van uw persoonlijke gegevens, dan verzoeken wij u hierover onmiddellijk contact met de KHZvzw op te nemen.

De contactgegevens vindt u boven.

U heeft in ieder geval eveneens het recht een klacht in te dienen bij de Privacy Commissie.

Contactgegevens:

Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer, Drukpersstraat 35, 1000 Brussel

(tel. +32 02 274 48 00 – email: commission@pricacycommission.be).

Dit is de toezichthoudende autoriteit.

7. Wijziging Privacy Verklaring

De KHZvzw kan haar privacyverklaring te allen tijde wijzigen. In voorkomend geval zal de wijziging door middel van een nieuwsbrief (en/of per mail) bekend gemaakt worden aan alle leden.

De meest recente wijziging vond plaats op 25 mei 2018.